2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışmanı Olmayan Okulların Rehberlik ve Psikolojik Danışma Örnek Planları
Bakanlığımız 2024-2025 eğitim öğretim yılı genel hedefi “Sosyal Beceriler” olarak belirlenmiştir. Kayseri İl Rehberlik ve Psikolojik Danışma komisyonu tarafından yerel hedefimiz ''Problem Çözme Becerileri'' olarak belirlenmiştir.Kurumumuz tarafından hazırlanan 2024-2025 Eğitim Öğretim yılı Rehber öğretmeni olmayan okullara yönelik Rehberlik ve Psikolojik Danışma örnek planlarını inceleyerek genel ve yerel hedefler doğrultusunda planlarınızı oluşturabilirsiniz.Ayrıca genel hedef “Sosyal Beceriler” yerel hedef ''Problem Çözme Becerileri'' içeriklerine ulaşabilirsiniz.
Okul öncesi Rehberlik Okul ve Sınıf Planlarına ulaşmak için TIKLAYINIZ.
İlkokul Rehberlik Okul ve Sınıf Planlarına ulaşmak için TIKLAYINIZ.
Ortaokul Rehberlik Okul ve Sınıf Planlarına ulaşmak için TIKLAYINIZ.
Lise Rehberlik Okul ve Sınıf Planlarına ulaşmak için TIKLAYINIZ.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri kapsamında 2024-2025 eğitim öğretim yılı için ilimiz Yerel Hedefi "Problem Çözme Becerileri"olarak belirlenmiştir. Okul öncesi, İlkokul, Ortaokul ve Lise kademelerinde öğrenim gören öğrenci ve velileri için komisyon tarafından eğitim içerikler hazırlanmıştır, hazırlanan içerikler aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.
Okul Öncesi ve İlkokul içeriklerine ulaşmak için tıklayınız.
Ortaokul içeriklerine ulaşmak için tıklayınız.
Ortaöğretim içeriklerine ulaşmak tıklayınız.
Öğrencilerin gelişim dönemlerine göre sorumlu karar verme, iş birliği yapma, etkili öğrenme, toplumsal yaşam, duygu düzenleme, öz farkındalık, öz yönetim, ilişki becerileri gibi beceri alanlarında yeterli olabilmelerini desteklemek amacıyla öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik eğitim programları hazırlanmıştır.
Sosyal Duygusal Becerilerin Geliştirilmesi Projesi kapsamında; okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde bulunan tüm öğrenci ve velilerine farkındalık kazandırmak amacıyla sosyal duygusal becerilerin gelişimini destekleyen farkındalık programları, grup çalışmalarının yapılacağı öğrencilere ve velilere yönelik psikoeğitim programları ve bireysel çalışmaların yapılacağı sosyal duygusal becerilerin gelişimini destekleyen bireysel müdahale programları hazırlanmıştır. Sosyal duygusal becerilerin gelişimini destekleyen afiş, broşür ve sunum içerikleri aşağıda sunulmuştur. Ayrıca okul öncesi ve ilkokul öğrencilerine yönelik oyun içerikleri ve hikâye kitapları hazırlanmıştır.
Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışmanlara Yönelik Sosyal Duygusal Beceri Kitapçığı
Sosyal Duygusal Beceriler Kitapçığına ulaşmak için tıklayınız.
Okul Öncesi Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Becerilerini Desteklemeye Yönelik İçerikler
İlkokul Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Becerilerini Desteklemeye Yönelik İçerikler
Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Becerilerini Desteklemeye Yönelik İçerikler
Lise Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Becerilerini Desteklemeye Yönelik İçerikler